El-Bil Lading
Publisert 31-08-2020
"Hei
I forbindelse med inngått avtale om levering av drift og ladetjeneste mellom Smartly og boligselskapet kommer her litt praktisk informasjon.
Vi har nå fått informasjon fra installatør om at infrastruktur er ferdigstilt og at de har startet arbeidet med å installere selve ladestasjonene. Installatør vil merke de enkelte ladestasjonene med en 4 siffer ladekode, denne er viktig at du gjør deg kjent med. Den benyttes i forbindelse med bestilling av ladetjenesten, samt i kontakt med support om man skulle ha behov for assistanse.
Det er slik at selv om man har bestilt lader så er det ikke automatikk i at det opprettes abonnement på tjenesten. Bakgrunnen for dette er at det er mulig å bestille ladestasjon selv om man ikke har fått seg elbil, og man kan da velge å aktivere tjenesten når det blir aktuelt. Det er viktig å merke seg at man uten abonnement på tjenesten ikke vil kunne benytte laderen.
Avtalen innebærer at Smartly vil fakturere den enkelte beboer kr,- 49,- for tjenesten på månedlig basis, samt 299,- i etablering.
Betaling for forbruk i ladeanlegget gjøres via Smartly app belastes på betalingskort som er registrert i appen. Det er styret i Sameiet som setter pris på lading i anlegget KWh. Gjeldende pris vides i Smartly appen.
Våre supportsider inneholde nyttig informasjon om hvordan man kommer i gang med lading, og man finner support sidene her: Smartly support sider.
Når man har sendt inn bestilling så vil man motta en velkomstmail så snart bestillingen er behandlet. Når man mottar denne vil bruker være ferdig registrert. På supportsidene kan man også finne nyttig informasjon om hvordan man kommer i gang med lading av sin elbil.
Spørsmål i forbindelse med lading og bruk av ladestasjonen – kontakt vårt kundesenter som har åpent 24/7, på: support.smartly.no eller 51 90 80 90"